A CX-60-as megjelenésével úgy tűnt, hogy a Mazda befejezte a nyomulást a szabadidő-autók kategóriájában. Ám kettőt se pislogtunk, és megjelent a színen a CX-80, amely nemcsak nagyobb (1 cm híján ötméteres), hanem egyenest a prémiumkategóriát célozta meg.
Összesen 5 szereltségi fokozatban és 2 hajtáslánccal készül.
Utastere tényleg prémiumautós: a második üléssor például a szokásos egybeszabott 3 ülésen kívül 2 kényelmes fotellel is megrendelhető, köztük széles középkonzollal.
A szintén elfogadható komfortot biztosító 3. üléssor standard tartozék. Ami pedig a meghajtást illeti, konnektoros hibrid és lágy hibrid technikával kiegészített dízel közül lehet választani.
Az előbbi verzió összteljesítménye tiszteletet parancsoló 327 lóerő, a 17,8 kWh kapacitású aksival pedig a gyártó szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávolság is elérhető. A 3,3 literes turbódízel 254 lóerős, papíron 5,7–5,8 literes átlagfogyasztással.
A rakodókapacitásról pedig csak annyit, hogy hűen tükrözi az autó impozáns méreteit: a 3. sor mögött 258, azt összehajtogatva 566–687, maximalizálva pedig 1971 liter. A Mazda CX-80 induló ára a hazai piacon 56 290 euró.
Képek: © Mazda